obieg paska napędu alternatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • debert
    Classic
    • 2008
    • 1

    obieg paska napędu alternatora

    2pac, heheh i tak pewna osoba z forum musiala mi podac adres bo nie moglem go rozczytac ^_^ ale sie udalo i hmm kartka poszla ^_^ Danielq wystarczy sie postarac ^_^
  • Coach
    Classic
    • 2007
    • 12

    #2
    obieg paska napędu alternatora

    Witam
    mam skode octavie 1,6 glxi z 1999 r z klimatyzacja ktora niedziala :cry:
    jako ze do konca nie ufam brytyjskim mechanikom chcialem sie was poradzic
    jak powinien przebiegac ten pasek
    na zdjeciu jest stan aktualny, ale wspomniany mechanik powiedzial mi ze ten pasek jest zle zalozony i ze powinien isc z drugiej strony (tak jak pokazuje czerwona strzalka)
    prosze o opinie jak powinien byc prawidlowo zalozony ten pasek

    Komentarz

    • octavianus
      Drive
      • 2005
      • 57

      #3
      obieg paska z Etki

      A - wał korbowy
      B - alternator
      D - pompa wspomagania
      E - napinacz
      F - kompresor klimy

      Chyba jednak dobrze masz założony ten pasek.
      pozdr
      O1 - AGR była
      jest O2FL i Honda Jazz 1.4

      Komentarz

      • Kejup
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 533

        #4
        Witaj Coach. Według mnie pasek założony jest prawidłowo. Ten mechanik chyba nie za bardzo się zna na samochodach :roll:
        Gdyby pasek był puszczony tak jak pokazuje strzałka to tak na chłopskie oko widać, że zrobiłby się za długi i napinacz by go nie naciągnął. To jest moje zdanie i mam nadzieję, że się nie mylę!!!
        Dla weryfikacji tego co napisałem dołączam te materiały zeskanowane z książki SKODY.

        [ Dodano: Nie 19 Sie, 07 12:42 ]
        Widzę, że potwierdziłem tylko to co napisał octavianus!!!
        Pozdrooooo!!!
        Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
        Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

        Komentarz

        • Coach
          Classic
          • 2007
          • 12

          #5
          ale pojawia sie tez druga sprawa
          bowiem obecnie zalozony pasek jest dwustronny (posiada rowki z obu stron)
          jednak w sklepie z czesciami znalazlem tylko pasek jednostronny
          a gdyby pasek mial isc tak jak pokazuje czerwona strzalka wtedy jednostronny bylby ok
          (byc moze bylby on krotszy)

          Komentarz

          • Kejup
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 533

            #6
            Według ETKI wynika że masz pasek oznaczony numerem 1 który pokazał na zdjęciu octavianus.
            Numer katalogowy tego paska to: 06A 145 933 D więc zobacz czy w ASO nie będzie paska o takim numerze.
            Oznaczenie tego paska to: 21,18x1120MM
            Modele silników do jakich pasuje: AEH, AKL, AQY, AGN, AGU, AUM, ARZ, APK, AZH.
            Dane ściągnięte z ETKI. Mam nadzieje, że nic nie pomyliłem!
            Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
            Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

            Komentarz

            • bniemiec
              Classic
              • 2006
              • 21

              #7
              Zamieszczone przez Coach
              ale pojawia sie tez druga sprawa
              bowiem obecnie zalozony pasek jest dwustronny (posiada rowki z obu stron)
              jednak w sklepie z czesciami znalazlem tylko pasek jednostronny
              a gdyby pasek mial isc tak jak pokazuje czerwona strzalka wtedy jednostronny bylby ok
              (byc moze bylby on krotszy)
              taa, tylko że zdaje się jednostronny pasek jest do silnika bez klimy. zobacz na schemat poniżej, jest zerżnięty z ksiązki skody (na schemacie octavianusa też jest to widoczne). jak widać na rys.B wszystko masz dobrze założone. nie kombinuj nic z paskiem (chyba że nie był wymieniany przy 90tyś km). uszkodzenie klimatyzacji musi mieć inną przyczynę. a do tego fach(uj)owca, radze już nie jeździć...
              1.9 TDI ALH Combi Elegance 110KM

              Komentarz

              • Coach
                Classic
                • 2007
                • 12

                #8
                tylko ze w sklepie sa paski do wersji z klima i bez
                i oba sa jedostronne
                roznia sie chyba tylko dlugoscia
                ps
                a auto kupilem z przebiegiem ok 150 tys km
                i pasek chcialem profilaktycznie wymienic bo nie wyglada najlepiej

                Komentarz

                • -Piotr-
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1018
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Coach, powinieneś szukać tylko i wyłącznie paska z rowkami -dwustronnego. Jednostronny nie wytrzyma na długo pracując na kole pasowym sprężarki.
                  U mnie jest również dwustronny;
                  O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                  KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                  O III czarna liftback - reaktywacja

                  Komentarz

                  • Coach
                    Classic
                    • 2007
                    • 12

                    #10
                    ok no to juz chyba wszystkie watpliwosci zostaly rozwiane
                    tego mechanika chyba juz bede omijal z daleka
                    ps
                    pytanie z innej beczki
                    czy moge wybrac kilka osob zeby wcisnac przycisk "pomogl"
                    bo chcialem wam wszystkim podziekowac

                    Komentarz

                    • -Piotr-
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1018
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Coach
                      czy moge wybrac kilka osob zeby wcisnac przycisk "pomogl"
                      bo chcialem wam wszystkim podziekowac
                      Taaaaaak
                      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                      O III czarna liftback - reaktywacja

                      Komentarz

                      • bniemiec
                        Classic
                        • 2006
                        • 21

                        #12
                        Coach, ja Ci jeszcze napisze tyle że jak samochód ma 150tyś przejechane to goń szybko do jakiegoś dobrego mechaniora na wymianę. Faktycznie widać na twoim zdjęciu że pasek jest już trochę zużyty (popękany). Chyba nie był wymieniany długo lub też w ogóle :evil: . Zresztą porównaj sobie ze zdjęciem, które zamieścił -Piotr-.
                        W Anglii chyba zostaje Ci tylko tamtejsze ASO, bo fachujowców jest tam ogrom (znam temat dobrze bo sam robiłem w Anglii). No a przy okazji zrobisz sobie klime :szeroki_usmiech .

                        Pozdro i udanych przygód na wyspach...

                        P.S. dzienks za pierwszy punkcik
                        1.9 TDI ALH Combi Elegance 110KM

                        Komentarz

                        • Coach
                          Classic
                          • 2007
                          • 12

                          #13
                          no wiem ze ten pasek nadaje sie do wymiany
                          i tez chce to zrobic
                          ale wspomniany fachowiec mnie zbil z tropu mowiac ze ten pasek jest zle zalozony
                          wiec chyba bede musial sie udac na serwis skody
                          na szczescie jest taki na miejscu

                          Komentarz

                          • Kejup
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 533

                            #14
                            Zamieszczone przez bniemiec
                            P.S. dzienks za pierwszy punkcik
                            Ja również Dziękuję i Pozdrawiam!!!
                            Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
                            Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

                            Komentarz

                            • Coach
                              Classic
                              • 2007
                              • 12

                              #15
                              byla pomoc sa i punkciki
                              pozdrawiam
                              i jeszcze raz dziekuje za pomoc

                              Komentarz

                              • b-bar01
                                Elegance
                                • 2007
                                • 985
                                • Octavia I (1U2)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                no i zagwozdka.
                                mam auto z 2003, z klimą, przywiezione ze Szkocji a pasek był jednostronny i na 100% od nowości. w warsztacie, przy wymianie, dobierali mi wszystkie paski w/g katalogu bosha i skf do konkretnego silnika ( typ, numer, rocznik) i pasek bosha też jest jednostronny :shock:
                                tzn. że coś jest źle :?: czy tttm.
                                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                Komentarz

                                • Kejup
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 533

                                  #17
                                  b-bar01, może zależy od rodzaju silnika?
                                  Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
                                  Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

                                  Komentarz

                                  • marekzu
                                    L&K
                                    • 2007
                                    • 1412
                                    • Superb II combi (3V5)

                                    #18
                                    b-bar01, ale ty masz diesla - pewnie pasek inaczej idzie przez koła

                                    Komentarz

                                    • b-bar01
                                      Elegance
                                      • 2007
                                      • 985
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #19
                                      marekzu,
                                      zgadza się, patrzyłem , jest inaczej w TDI
                                      sorrki za zamieszanie.
                                      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                      Komentarz

                                      • Coach
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 12

                                        #20
                                        jako ciekawostke moge podac ze w ASO skody w Nottingham
                                        za ten pasek zaplacilem 28 funtow (ok 155 zl)
                                        czy ktos moze sie orientuje ile on kosztuje w Polsce?

                                        Komentarz

                                        • bniemiec
                                          Classic
                                          • 2006
                                          • 21

                                          #21
                                          Coach, rozumiem że to jest cena samego paska. Zaraz sprawdze cene w Polsce. Napisz jeszcze jaki ten pasek kupiłeś, dwustronny? Może numer katalogowy znasz?

                                          Dobra sprawdziłem już, ceny samych pasków do twojego AKL wahają się różnie:
                                          - Bosch - 72.00 zł
                                          - Gates - 97.00 zł
                                          - Kager - 92.20 zł

                                          są to ceny brutto
                                          1.9 TDI ALH Combi Elegance 110KM

                                          Komentarz

                                          • Coach
                                            Classic
                                            • 2007
                                            • 12

                                            #22
                                            tak to jest cena samego paska
                                            jest to pasek dwustronny skody
                                            mam tylko jakis oart number 06A260849C

                                            Komentarz

                                            • bniemiec
                                              Classic
                                              • 2006
                                              • 21

                                              #23
                                              Coach, powiedz zeby jeszcze Ci wymienili napinacz (rolke napinajacą) powinno się ją wymieniać przy okazji robienia paska. sam pasek to za mało... ta rolka wyjdzie cię troche drożej niż sam pasek no ale warto to wymienić.
                                              1.9 TDI ALH Combi Elegance 110KM

                                              Komentarz

                                              • RomanS
                                                Elegance
                                                • 2004
                                                • 804

                                                #24
                                                Zamieszczone przez bniemiec
                                                Coach, powiedz zeby jeszcze Ci wymienili napinacz (rolke napinajacą) powinno się ją wymieniać przy okazji robienia paska. sam pasek to za mało... ta rolka wyjdzie cię troche drożej niż sam pasek no ale warto to wymienić.
                                                I idąc dalej tym tropem to na pewno wymienić można alternator (mniejsze koło pasowe, więc obraca się jeszcze szybciej niż rolka, więc wytrzyma krócej), no i sprężarkę od klimy profilaktycznie też można :szeroki_usmiech

                                                Eee, co będziecie sobie żałować :cały silnik - będzie wszystko nowe :szeroki_usmiech
                                                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                                Komentarz

                                                • bniemiec
                                                  Classic
                                                  • 2006
                                                  • 21

                                                  #25
                                                  hmm... a po co sie bawić w wymianę silnika??? tyle roboty...
                                                  może po prostu stary samochód zatopić w jeziorze i kupić nowy? :szeroki_usmiech
                                                  1.9 TDI ALH Combi Elegance 110KM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...