2pac, heheh i tak pewna osoba z forum musiala mi podac adres bo nie moglem go rozczytac ^_^ ale sie udalo i hmm kartka poszla ^_^ Danielq wystarczy sie postarac ^_^
obieg paska napędu alternatora
Zwiń
X
-
obieg paska napędu alternatora
Witam
mam skode octavie 1,6 glxi z 1999 r z klimatyzacja ktora niedziala :cry:
jako ze do konca nie ufam brytyjskim mechanikom chcialem sie was poradzic
jak powinien przebiegac ten pasek
na zdjeciu jest stan aktualny, ale wspomniany mechanik powiedzial mi ze ten pasek jest zle zalozony i ze powinien isc z drugiej strony (tak jak pokazuje czerwona strzalka)
prosze o opinie jak powinien byc prawidlowo zalozony ten pasek
-
-
Witaj Coach. Według mnie pasek założony jest prawidłowo. Ten mechanik chyba nie za bardzo się zna na samochodach :roll:
Gdyby pasek był puszczony tak jak pokazuje strzałka to tak na chłopskie oko widać, że zrobiłby się za długi i napinacz by go nie naciągnął. To jest moje zdanie i mam nadzieję, że się nie mylę!!!
Dla weryfikacji tego co napisałem dołączam te materiały zeskanowane z książki SKODY.
[ Dodano: Nie 19 Sie, 07 12:42 ]
Widzę, że potwierdziłem tylko to co napisał octavianus!!!
Pozdrooooo!!!Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!
Komentarz
-
-
Według ETKI wynika że masz pasek oznaczony numerem 1 który pokazał na zdjęciu octavianus.
Numer katalogowy tego paska to: 06A 145 933 D więc zobacz czy w ASO nie będzie paska o takim numerze.
Oznaczenie tego paska to: 21,18x1120MM
Modele silników do jakich pasuje: AEH, AKL, AQY, AGN, AGU, AUM, ARZ, APK, AZH.
Dane ściągnięte z ETKI. Mam nadzieje, że nic nie pomyliłem!Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Coachale pojawia sie tez druga sprawa
bowiem obecnie zalozony pasek jest dwustronny (posiada rowki z obu stron)
jednak w sklepie z czesciami znalazlem tylko pasek jednostronny
a gdyby pasek mial isc tak jak pokazuje czerwona strzalka wtedy jednostronny bylby ok
(byc moze bylby on krotszy)
Komentarz
-
-
Coach, powinieneś szukać tylko i wyłącznie paska z rowkami -dwustronnego. Jednostronny nie wytrzyma na długo pracując na kole pasowym sprężarki.
U mnie jest również dwustronny;O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Coach, ja Ci jeszcze napisze tyle że jak samochód ma 150tyś przejechane to goń szybko do jakiegoś dobrego mechaniora na wymianę. Faktycznie widać na twoim zdjęciu że pasek jest już trochę zużyty (popękany). Chyba nie był wymieniany długo lub też w ogóle :evil: . Zresztą porównaj sobie ze zdjęciem, które zamieścił -Piotr-.
W Anglii chyba zostaje Ci tylko tamtejsze ASO, bo fachujowców jest tam ogrom (znam temat dobrze bo sam robiłem w Anglii). No a przy okazji zrobisz sobie klime :szeroki_usmiech .
Pozdro i udanych przygód na wyspach...
P.S. dzienks za pierwszy punkcik
Komentarz
-
-
no i zagwozdka.
mam auto z 2003, z klimą, przywiezione ze Szkocji a pasek był jednostronny i na 100% od nowości. w warsztacie, przy wymianie, dobierali mi wszystkie paski w/g katalogu bosha i skf do konkretnego silnika ( typ, numer, rocznik) i pasek bosha też jest jednostronny :shock:
tzn. że coś jest źle :?: czy tttm.
Komentarz
-
-
Coach, rozumiem że to jest cena samego paska. Zaraz sprawdze cene w Polsce. Napisz jeszcze jaki ten pasek kupiłeś, dwustronny? Może numer katalogowy znasz?
Dobra sprawdziłem już, ceny samych pasków do twojego AKL wahają się różnie:
- Bosch - 72.00 zł
- Gates - 97.00 zł
- Kager - 92.20 zł
są to ceny brutto
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bniemiecCoach, powiedz zeby jeszcze Ci wymienili napinacz (rolke napinajacą) powinno się ją wymieniać przy okazji robienia paska. sam pasek to za mało... ta rolka wyjdzie cię troche drożej niż sam pasek no ale warto to wymienić.
Eee, co będziecie sobie żałować :cały silnik - będzie wszystko nowe :szeroki_usmiechPzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
Komentarz